mandag 1. april 2013

Aprilspøk

Ja, det er 1. april i dag og jeg og Eirik klarte ikke å dy oss. Da Trym sto opp i dag, var vi raske å spurte om ikke han kunne gå til naboen, i stede for meg. Naboen hadde ringt, hun holdt også på å bake og trengte ett par ingredienser. Trym litt motvillig, men o.k. han kan gå. Han kler på seg og i hånden får en full kopp med vann og en toppet t-skje med salt. "ÅÅ, har hun ikke vann selv" sier Trym. "Fort deg nå" sier jeg. Og Trym balanserer avgårde.

I døren blir han møtt av Naboens sønn som henter sin mor da Trym sier han har skulle levere noe til henne. Ut kommer hun og forteller Trym hvor fantastisk han er og minner han på hvilken dag det er i dag.

Denne aprilspøken har jeg nok ikke kommet på selv. Tryms far ble lurt av sin far da han var på Tryms alder. Den gang var det tre gutter som måtte gå flere kilometer med en kopp vann, en t-skje salt og en spiseskje sukker.

En fantastisk 1. april til dere alle!

2 kommentarer:

  1. Hysterisk morsomt. :) Jeg visste ikke du skrev blogg, så her gleder jeg meg til å raske gjennom gode øyeblikksbilder. Håper vi sees igjen snart.

    -Christian

    SvarSlett
    Svar
    1. :) Ja, dette var gøy. Har ventet lenge på å få tatt denne på Trym.
      Bloggen er ganske så ny men en utrolig spennende syssel :)
      Hverdagen er jo full av øyeblikk, godt å få samlet noen av dem ihvertfall.
      Vi treffes plutselig. Prøver å pønske ut en plan for det ;)

      Slett